Bu günlerde üzerinde yaşadığımız topraklarda çokça konuşulan ve de aranılan bir şey var BABAYİĞİT. Bari BABAYİĞİT bulamıyoruz, bir BABA(Devlet) ve bir de YİĞİT(Mucit) bulalım da, şu yerli otomobilimizi üretelim ne dersiniz?
Devrim, Türkiye'de tasarlanan ve üretilen ilk otomobil. 1961 yılında, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla, Eskişehir Demiryolu Fabrikasında,23 mühendis tarafından 129 günde üretildi.

Anadol, Türkiye'de seri olarak üretilen ilk otomobil markasıdır.
Türkiye'de tasarlanan ve üretilen ilk otomobilin Anadol olduğu düşünülür. Ancak Anadol'un tasarımı İngiliz Reliant firmasınca yapılmış (Reliant FW5) ve Otosan'da bu firmadan alınan lisansla üretim yapılmıştır. Anadol'un şasi, motor ve şanzımanları ise Ford'dan temin edilmiştir.
Tasarım ve mühendislik anlamında ilk Türk otomobili ise Devrim'dir. Devrim'den daha önce de (1953 yıllarında) otomobil imali üzerinde "deneme mahiyetinde" diye adlandırabileceğimiz çalışmalar olmuştur, buna karşın Devrim'e ilk Türk yapısı ve hattâ ilk Türk tipi otomobil gözüyle bakılabilir.

 



Otomotiv Endüstrisi, 2016 Mayıs ayında ve 2016 Ocak-Mayıs döneminde Türkiye’de en fazla ihracat yapan sektör oldu. Otomotiv Endüstrisi geçen seneye göre, 2016 Mayıs ayında %34 artarak 1 milyar 983 milyon dolar ihracat sağladı. 2016 Ocak- Mayıs döneminde ise %12,4 artarak 9 milyar 572 milyon dolar ihracat sağladı.
2016 yılı Mayıs ayı sonu itibariyle Finansman Şirketleri Kredi hacmi toplamı 23 milyar 711 milyon TL, Bankacılık Sektörü Kredi hacmi toplamı 22 milyar 571 milyon TL olmak üzere, Toplam Taşıt Kredi stoku 46 milyar 282 milyon TL değerine ulaştı.
2016 yılı Mayıs sonu otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya %96,32 oranıyla yine 1600cc altındaki otomobiller 257.524 adet ile sahip oldu. Ardından %3,03 pay ile 1600- 2000cc aralığındaki otomobiller ve %0,64 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı. 2015 yılı aynı döneme göre, 1600cc altındaki otomobil satışlarında %3,47 artış, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %9,41 ve 2000cc üstü otomobillerde %21,79 azalış görüldü. 2016 yılı ilk beş ayında 85kW altı 1 adet ve 121kW üstü 10 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti.
TÜİK verilerine göre fasıllar bazında en yüksek ihracat kalemi, 2016 yılı Nisan ayında ve Ocak-Nisan döneminde “Motorlu kara taşıtları, traktörler, bisikletler, motosikletler ve diğer kara taşıtları” yer aldı. 2016 yılı Nisan ayı “Motorlu kara taşıtları, traktörler, bisikletler, motosikletler ve diğer kara taşıtları” ithalatı geçen yılın aynı ayına göre %0,4 artarak 1 milyar 553 milyon dolar, ihracatı %8,3 artarak 1 milyar 639 milyon dolar oldu ve yaklaşık 86 milyon dolar dış ticaret fazlası verdi. 2016 Ocak-Nisan dönemi “Motorlu kara taşıtları, traktörler, bisikletler, motosikletler ve diğer kara taşıtları” ithalatı geçen yılın aynı dönemine göre %2 artarak 5 milyar 304 milyon dolar olurken, ihracatı %6,8 artarak 6 milyar 216 milyon dolar oldu ve yaklaşık 912 milyon dolar dış ticaret fazlası verdi.



“100 bin kilometre gidebiliyor. Bir otomobilin 100 bin kilometre gitmesi de sadece 5 bin TL’ye mal oluyor.”



















2016 yılının Ocak-Ağustos döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre, otomobil üretimi yüzde 13 oranında arttı.

Günümüz elektrikli araba üreten firmalar, adeta yaptıkları işle fantazi yaparcasına gönül eğlendirmekteler.

http://enerjienstitusu.com/2016/08/24/tesladan-elektrikli-arabalari-96-kmsaat-hiza-2-5-saniyede-ulastiran-batarya/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yavaş yavaş yol almak gerek..